Prawo do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy

 

1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.

2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.

4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

7. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.

8. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.Prawa konsumenckiego.

9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.

11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

13. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:

a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.




Kontakt w sprawie zwrotu lub reklamacji



Jeśli otrzymałeś towar uszkodzony, niepełnowartościowy lub chcesz go zwrócić sprzedawcy, skontaktuj się
 z  obsługą sklepu mailowo studioled@studioled.pl lub drogą telefoniczną  605 502 502

Gwarantujemy zwrot kwoty równej cenie towaru. Po otrzymaniu przesyłki i sprawdzeniu czy towar nie jest uszkodzony, pieniądze zostaną zwrócone przelewem bankowym na konto wskazane przez Klienta.


Koszty przesyłki nie podlegają prawu zwrotu.


Zwrot towaru odbywa się na koszt kupującego.


Towar powinien zostać odesłany przesyłką ubezpieczoną z opcją "ostrożnie szkło" na adres
Iwona Kawałko ELRAF
Jatutów 87
22-400 Zamość


Przesyłki odsyłane „za pobraniem” nie są przyjmowane.



Reklamacja towaru


Wszystkie produkty zakupione w naszym sklepie posiadają 24-miesięczną gwarancję producenta. Są nowe i nieużywane, a przed wysyłką sprawdzane, starannie pakowana i zabezpieczana. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone do wartości zamówienia.
Prosimy Państwa  o dokładne sprawdzenie przesyłki w momencie przyjęcia.

  • sprawdzenie stanu zawartości przesyłki w obecności kuriera
  • w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki, prosimy o otworzenie opakowania w obecności kuriera.

Przy odbiorze paczki należy poprosić kuriera o możliwość sprawdzenia przesyłki w jego obecności. Kurier nie ma obowiązku czekania na sprawdzenie zawartości paczki, w takim wypadku mają Państwo 3 dni na zgłoszenie uszkodzenia do firmy przewozowej. Kurier musi wrócić do Państwa i sporządzić protokół szkody. 

Sporządzony protokół należy przesłać do nas mailem na adres: studioled@studioled.pl  

Wszelkie uszkodzenia zawartości paczki lub niezgodności wykryte po jej rozpakowaniu będą uwzględniane w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia dostarczenia. 
W innym przypadku uszkodzenia transportowe nie będą uwzględniane.

Przesyłki odsyłane „za pobraniem” nie są przyjmowane.

W przypadku  pisemnych reklamacji prosimy o wysyłkę na adres: 
Iwona Kawałko ELRAF
Jatutów 87
22-400 Zamość